Admiterea la doctorat
Înainte să te înscrii în concursul de admitere la studiile de doctorat, informează-te despre toți pașii din proces. Această pagină te informează despre calendar, documente, taxe și tematicile scoase la concurs.
Calendarul admiterii
Teme de cercetare
Consultă lista conducătorilor de doctorat, pe domenii de cercetare. Poți găsi câteva dintre temele de cercetare propuse de aceștia în link-urile incluse în document.
Locuri disponibile
Locuri dedicate pentru candidații români de pretutindeni
La admiterea la doctorat în 2025, alocăm suplimentar un loc fără taxă, cu bursă și 1 loc fără taxă, fără bursă pentru românii de pretutindeni, conform adresei ME nr. 1463/DGRIAERO/09.05.2025.
Înscrierea în concursul de admitere
Termenul limită pentru înscrierea în concursul de admitere la doctorat este 10 iulie, ora 16:00.
Documentele dosarului de înscriere (Anexa 4) se încarcă în platforma Enroll.
După ce încarci documentele în Enroll, trebuie să anunți Școala Doctorală UPT cu privire la finalizarea dosarului tău de înscriere, trimițând un e-mail la adresa scoaladoctorala@upt.ro.
Ulterior, vei primi de la Școala Doctorală UPT un e-mail cu numărul de înregistrare al dosarului sau observații referitoare la documentele încărcate.
Documente necesare
1. Fișa de înscriere
După înregistrarea în platforma Enroll, printează și semnează fișa de înscriere rezultată, conform Anexei 3.
2. Curriculum Vitae
Redactează CV-ul în format EUROPASS și semnează-l.
3. Memoriul de activitate
Memoriul de activitate este un document printat și semnat care conține:
- Direcțiile și intențiile de studiu avute în vedere pentru programul doctoral;
- Concordanța dintre domeniul de doctorat și pregătirea ta anterioară;
- Gradul de inițiere în activități de cercetare și/sau practice;
- Lucrări științifice publicate sau comunicate cu tematică asociată domeniului de doctorat;
- Premii la fazele naționale ale unor concursuri profesionale în domeniul de specialitate.
Anexează la memoriu toate documentele justificative: lucrări științifice, diplome, premii.
4. Certificatul de competență lingvistică
Poți prezenta un certificat obținut de la o altă structură de specialitate recunoscută de UPT, cu avizul Departamentului de Comunicare și Limbi Străine. Dacă nu ai un astfel de certificat, poți solicita o testare online și eliberarea unui certificat de competență lingvistică de la Centrul Interlingua al UPT. Termenul limită pentru solicitarea testării este 4 iulie, ora 14:00.
Pentru eliberarea certificatului, este nevoie să transmiți și dovada achitării taxei de testare (detalii în formularul de înscriere).
5. Dovada plății taxei de înscriere
Chitanța de achitare a taxei de înscriere sau extras cont plată taxă de înscriere
6. Diploma de bacalaureat
Copie nelegalizată
7. Diploma de licență
Copie nelegalizată
8. Suplimentul diplomei de licență
Copie nelegalizată
9. Diploma de masterat
Copie nelegalizată
10. Suplimentul diplomei de masterat
Copie nelegalizată
11. Diplomă de studii aprofundate (dacă este cazul)
Copie nelegalizată
12. Certificatul de naștere
Copie nelegalizată
13. Certificatul de căsătorie (dacă este cazul)
Copie nelegalizată
14. Cartea de identitate
Copie nelegalizată
Taxe
Taxe de admitere
Pentru admiterea în anul universitar 2025–2026, sesiunile iulie și septembrie 2025, pentru cetățeni români, respectiv din state membre ale Uniunii Europene, state aparținând Spațiului Economic European, Regatului Unit și Confederației Elvețiene, taxa de admitere este de 300 lei.
Pentru cetățeni ai statelor non-UE, taxa de procesare a dosarului de înscriere este 100 euro/dosar.
Cum plătești taxele de admitere
Taxa de înscriere și taxa pentru testul de obținere a certificatului de competență lingvistică se pot plăti online, în contul UPT deschis la UniCredit Bank. La detalii de plată, menționează, după caz, „taxă de înscriere doctorat”, respectiv „taxă testare lingvistică”:
Cod fiscal: 4269282
Cont IBAN: RO90 BACX 0000 0030 1782 5061
Încarcă în platforma Enroll extrasul de cont cu dovada taxelor achitate.
Notă de informare privind prelucrarea datelor cu caracter personal.
Taxe de studii
Cuantumul taxei de studii pentru doctoranzii admiși în anul I în regim de studii cu frecvență redusă, începând cu anul universitar 2025–2026, pentru cetățeni români, respectiv din state membre ale Uniunii Europene, state aparținând Spațiului Economic European, Regatului Unit și Confederației Elvețiene, precum și pentru românii de pretutindeni este de 4.800 lei/an, pentru toate domeniile.
Pentru ceilalți ani de studiu, cuantumul taxei de studii cu frecvență redusă, pentru anul universitar 2025-2026, este 4.200 lei/an, pentru toate domeniile.
Pentru cetățenii statelor non-UE, cuantumul taxei de studii este 4.440 euro/an pentru domeniul Arhitectură și 3.480 euro/an pentru restul domeniilor.
Colocviu
Procesul de admitere include un colocviu, adică prezentarea în format PowerPoint a memoriului tău de activitate, în fața comisiei de admitere.
Memoriul de activitate trebuie să conțină:
- Direcțiile și intențiile de studiu avute în vedere pentru programul doctoral;
- Concordanța dintre domeniul de doctorat și pregătirea anterioară;
- Gradul de inițiere în activități de cercetare și/sau practice;
- Lucrări științifice publicate sau comunicate cu tematică asociată domeniului de doctorat;
- Premii la fazele naționale ale unor concursuri profesionale în domeniul de specialitate.
La înscrierea în concursul de admitere, atașezi acestui memoriu documentele justificative (lucrări științifice, diplome, premii).
Evaluarea candidaturii tale la doctorat se face conform criteriilor din Regulament.
Reglementări pentru admiterea la doctorat
Pentru mai multe detalii despre condițiile și procesul de admitere, consultă regulamentul:
OME 3102/08.02.2022 – pentru modificarea și completarea Metodologiei cadru privind organizarea admiterii în ciclurile de studii universitare de licență, master și doctorat aprobata prin OMENCS 6102/15.12.2016 – cu modificările și completările ulterioare.
OMEN 3473/17.03.2017 – privind aprobarea Metodologiei de primire la studii și școlarizare a cetățenilor străini începând cu anul școlar/universitar 2017–2018.
OMECS nr. 5269/2015 – Metodologie de recunoaștere și echivalare a diplomelor și certificatelor obținute la absolvirea studiilor universitare de nivel licență, masterat sau postuniversitare la instituții acreditate de învățământ superior din străinătate.
Dosarele pentru recunoașterea studiilor cetățenilor români și din state membre ale UE, ale Spațiului Economic European și din Confederația Elvețiană se completează conform metodologiei MENCS, în particular conform recunoașterii studiilor de licență și masterat.